Vad är Loomis Servicebox?

Vill du ta ansvaret för inlämning av kontanter själv, kan du lämna den i någon av våra serviceboxar som finns över hela Sverige. Vi tömmer dem regelbundet, vanligtvis fem dagar i veckan. Pengarna finns normalt på ditt konto en till två dagar efter att vi tömt vår servicebox.

Alla frågor och svar inom Värdetransport

Loomis åtagande Loomis åtar sig att ta emot, räkna upp och sätta in svenska mynt som inkommer i postpaket från kunder som har ett giltigt avtal gällande insättningstjänster med Loomis. Kundens åtagande Kunden åtar sig att endast skicka in giltiga svenska mynt, adresserade och förpackade i enlighet med vid var tid gällande instruktioner på Loomis.se. Loomis ansvar Loomis ansvarar för inskickade mynt från och med att Loomis mottagit och kvitterat kolli på ovan angiven adress till och med att mynten är uppräknade och insatta på av kunden aviserat bankkonto.
Vid vissa tillfällen så körs sedlar och mynt ut i två separata bilar och kan då komma vid olika tider på dagen till er.
Kontrollera ert avtal om ni har hämtning på helgdagar. Ni kan beställa extratransport under Mina sidor . Vi utför alla extrabeställningar vi har möjlighet till.
Vill du ta ansvaret för inlämning av kontanter själv, kan du lämna den i någon av våra serviceboxar som finns över hela Sverige. Vi tömmer dem regelbundet, vanligtvis fem dagar i veckan. Pengarna finns normalt på ditt konto en till två dagar efter att vi tömt vår servicebox.
Titta i ert avtal för att se mellan vilka tider vi ska komma till er.
Beställningen måste vara ordermottagningen tillhanda senast klockan 10.00, två bankdagar innan leverans. Webbeställningar kan läggas senast kl 10:30 två bankdagar före leverans. Vi kan ta emot en sen beställning mot extra avgift. Ni kan endast beställa växel till de dagar ni har transport.