Vad är Loomis Servicebox?

Vill du ta ansvaret för inlämning av kontanter själv, kan du lämna den i någon av våra serviceboxar som finns över hela Sverige. Vi tömmer dem regelbundet, vanligtvis fem dagar i veckan. Pengarna finns normalt på ditt konto en till två dagar efter att vi tömt vår servicebox.

Alla frågor och svar inom Värdetransport

Du som är kund hos Loomis har möjlighet att skicka in dina mynt med postpaket. Allt som behövs är ett inrikes postpaket från valfri logistikleverantör. Klicka här för de villkor som gäller . Så här går det till Förpacka mynten i en eller flera hållbara påsar. Du kan t.ex. använda dina vanliga säkerhetspåsar från Loomis. Förslut påsen eller påsarna och stoppa dem i postpaketet. Lägg med en av dina vanliga insättningsspecifikationer från Loomis. Du behöver inte räkna mynten eller ange beloppet. Förslut paketet väl så att inga mynt riskerar att läcka ut. Skicka paketet med valfri logistikleverant
Du behöver en förstärkt myntpåse som du beställer via Mina sidor. Om du inte redan har inloggning till Mina Sidor så kan du själv skapa en inloggning under Mina sidor/Beställ material eller ringa vår Kundservice på 010-163 63 00 så hjälper vi dig. Så här gör du Beställ dina myntpåsar på Mina Sidor. Fyll påsen med svenska mynt, max 7 kg. Bifoga din vanliga insättningsspecifikation, en i varje påse. Lämna mynten till Loomis värdetransportör i samband med ordinarie hämtning. Pengarna räknas och sätts in på ditt konto. Pris: För varje insättning faktureras ordinarie insättningspris plus 159 kronor
Loomis åtagande Loomis åtar sig att ta emot, räkna upp och sätta in svenska mynt som inkommer i postpaket från kunder som har ett giltigt avtal gällande insättningstjänster med Loomis. Kundens åtagande Kunden åtar sig att endast skicka in giltiga svenska mynt, adresserade och förpackade i enlighet med vid var tid gällande instruktioner på Loomis.se. Loomis ansvar Loomis ansvarar för inskickade mynt från och med att Loomis mottagit och kvitterat kolli på ovan angiven adress till och med att mynten är uppräknade och insatta på av kunden aviserat bankkonto.
Vid vissa tillfällen så körs sedlar och mynt ut i två separata bilar och kan då komma vid olika tider på dagen till er.
Kontrollera ert avtal om ni har hämtning på helgdagar. Ni kan beställa extratransport under Mina sidor . Vi utför alla extrabeställningar vi har möjlighet till.
Vill du ta ansvaret för inlämning av kontanter själv, kan du lämna den i någon av våra serviceboxar som finns över hela Sverige. Vi tömmer dem regelbundet, vanligtvis fem dagar i veckan. Pengarna finns normalt på ditt konto en till två dagar efter att vi tömt vår servicebox.
Titta i ert avtal för att se mellan vilka tider vi ska komma till er.
Beställningen måste vara ordermottagningen tillhanda senast klockan 10.00, två bankdagar innan leverans. Webbeställningar kan läggas senast kl 10:30 två bankdagar före leverans. Vi kan ta emot en sen beställning mot extra avgift. Ni kan endast beställa växel till de dagar ni har transport.