Mina sidor

Som kund hos oss har du tillgång till Mina sidor. Här kan du beställa växel, avisera din insättning, boka extra transporter samt köpa material såsom säkerhetspåsar.

Har du en fråga eller behöver du hjälp, kontakta vår kundservice här eller läs vanliga frågor och svar

 

Ingen hantering av checkar, avier eller postväxlar

Från 1 oktober får Loomis tyvärr inte längre ta emot checkar, avier och postväxlar. Med anledning av detta uppdateras Loomis särskilda bestämmelser. Nya bestämmelserna för insättning.  Nya bestämmelserna för transport.
Anledningen är att Bankföreningen har fattat beslut om att stänga ner möjligheten till debettransaktioner. Vårt råd är att ni vänder er till er bank om ni har checkar etc.  

 

Prisjustering från 1 december

Som en konsekvens av att Loomis från i år är betaltjänstleverantör (enligt lag) och lyder under Finansinspektionen, ökar våra kostnader. Kostnadsökningarna består primärt av ökad tillsyn, administration av kunder samt löpande rapportering till tillsynsmyndighet. Vår rikstäckande infrastruktur för kontanthantering såsom serviceboxar, värdetransporter och uppräkningscentraler är relativt oförändrad samtidigt som kontanta betalningar minskar. Sammantaget leder de ökade kostnaderna och minskade volymerna av kontanter, till att vi från och med 1 december 2019 justerar våra priser med +7,7%.  Har du frågor angående prisjusteringen, priser eller fakturor är du välkommen att kontakta vår kundservice via e-post kundservice@se.loomis.com.

 

 

Erbjudandet med Växelpaket fortsätter året ut!

Just nu betalar du enbart för växelbeloppet, inga andra avgifter.
Pengarna kommer direkt till dig som ett paket eller REK-brev.
Erbjudandet upphör 1 januari 2020. Läs mer här.