Mina sidor

Som kund hos oss har du tillgång till Mina sidor. Här kan du beställa växel, avisera din insättning, boka extra transporter samt köpa material såsom säkerhetspåsar.

Har du en fråga eller behöver du hjälp, kontakta vår kundservice här eller läs vanliga frågor och svar

 

Vi slutar med fax

I april upphör vi med att skicka ut kvitton via fax. För att se era depositioner – gå in i vår kundportal: https://kundportal.loomis.se. När du loggat in ser du era insättningar på startsidan, samt under Mina insättningar.

Vill du få era kvitton via e-post eller vanligt brev – kontakta vår kundservice.

Saknar du inloggningsuppgifter till kundportalen kan du beställa det här.

Anledningen till att Loomis slutar med fax är dels att vår leverantör lägger ner sin faxtjänst och dels att vi vill modernisera våra tjänster 
 

Vi har slutat hantera 500-eurosedlar

Som ett led i kampen mot penningtvätt och terrorfinansiering har Loomis Sverige AB beslutat att sluta hantera 500-eurosedlar i insättningar efter 15 december 2019. 

Anledning till detta är att sedlarnas höga värde gör att de ofta används vid penningsmuggling och andra illegala aktiviteter. Europeiska Centralbanken har tidigare i år beslutat att inte längre ge ut några nya 500-eurosedlar.

 

Ingen hantering av checkar, avier eller postväxlar

Från 1 oktober får Loomis tyvärr inte längre ta emot checkar, avier och postväxlar. Med anledning av detta uppdateras Loomis särskilda bestämmelser. Nya bestämmelserna för insättning.  Nya bestämmelserna för transport.
Anledningen är att Bankföreningen har fattat beslut om att stänga ner möjligheten till debettransaktioner. Vårt råd är att ni vänder er till er bank om ni har checkar etc.