Mina sidor

Här samlar vi länkar och information du som kund kan behöva. 

Kundportalen, logga in här.

Här aviserar du din insättning, beställer växel och valuta. Här kan du också beställa fakturakopior, koden till din servicebox och ändra din transport med hjälp av vår digitala assistent Loomisa, du får svar av henne direkt.

SafePoint-portalen, logga in här.

Beställa material, logga in på Loomis eStore här.


Vad vill du göra? 


Nyheter och aktuell information

Prisjustering 2021

Loomis rikstäckande infrastruktur för kontanthantering såsom serviceboxar, värdetransporter och uppräkningscentraler är relativt oförändrad samtidigt som kontanta betalningar minskar. Under 2020 har dessutom kostnaderna ökat och intäkterna minskat mer än vanligt på grund av covid-19. Från och med 1 januari 2021 justerar vi därför våra priser med +4 %. Har du frågor angående prisjusteringen, priser eller fakturor är du välkommen att kontakta vår kundservice här.

Norges sedelutbyte 

Från 1 januari 2021 hanterar vi endast de nya versionerna av NOK-sedlar.

Nya uniformer för våra värdetransportörer

I våras påbörjade vi bytet av våra uniformer. Läs mer och se bilder här.

Vi har slutat hantera 500-eurosedlar

Som ett led i kampen mot penningtvätt och terrorfinansiering hanterar vi inte längre 500-eurosedlar i insättningar (fr.o.m. 2019-12-15). Anledningen är att sedlarna ofta används vid penningsmuggling och andra illegala aktiviteter. ECB har också beslutat att inte längre ge ut några nya 500-eurosedlar.

Ingen hantering av checkar, avier eller postväxlar

Från 1 oktober 2019 får Loomis inte längre ta emot checkar, avier och postväxlar. Med anledning av detta uppdateras Loomis särskilda bestämmelser. Nya bestämmelserna för insättning.  Nya bestämmelserna för transport. Anledningen är att Bankföreningen har fattat beslut om att stänga ner möjligheten till debettransaktioner. Vårt råd är att ni vänder er till er bank om ni har checkar etc.