Avtal

Här har vi samlat och svarat på de vanligaste frågorna vi får på Loomis.

För enkelhetens skull har vi delat in dem i olika ämneskategorier så du enkelt hittar det du letar efter. Ämnena hittar du i menyn.

Nedan finns ett urval av de vanligaste frågorna och svaren från alla ämneskategorier.

Har du en fråga som vi inte har svarat på här, kontakta oss då gärna.

Alla frågor och svar inom Avtal

Har du tecknat ditt avtal direkt med Loomis kontakta kundservice för omteckning av ditt avtal. Om du är kund via bank kontakta ditt bankkontor. Är du Loomis serviceboxkund, fyll i intresseanmälan.
Har ni tecknat ert avtal direkt med Loomis kontakta kundservice för omteckning av ditt avtal. Om ni är kund via bank kontakta ert bankkontor. Är ni Loomis serviceboxkund, fyll i intresseanmälan.
Ja, så länge ni inte överskrider den avtalade beloppsgränsen per påse.
Skicka ett mejl till vår kundservice om att ni önskar ändra i avtalet, och vad ni vill ändra. Mejladress: kundservice@loomis.com
Skicka ett mejl till vår kundservice om att ni önskar ändra i avtalet, och vad ni vill ändra. Mejladress: kundservice@loomis.com
Då kan vi tyvärr inte erbjuda någon möjlighet till deponering. Kontakta oss för information om våra centrumboxar och värdetransporttjänster.
I normala fall kan ni börja deponera inom 14 bankdagar från det att vi fått avtalet och fullmakten i retur. Vi skickar ett välkomstbrev eller e-post till er om hur ni kan börja använda våra tjänster.
Ni kommer se påsens nummer på kontoutdraget, önskar ni ett annat referensnummer så fyller ni i det här, till exempel butiks id om ni har det.
Det är viktigt att alla uppgifter fylls i på fullmakten. Den ska bevittnas av två personer. Om inte fullmakten är fullständigt ifylld returnerar vi den för komplettering. Vi kan tyvärr inte överföra deponeringen till ett bankgiro, endast till bankkonto eller plusgiro.
Om vi inte får in de kännedomsuppgifter vi behöver så kan vi eventuellt inte utföra alla tjänster. Läs mer på vår sida om kundkännedom.
Loomis behöver ställa frågor till er för att ha god kännedom om er verksamhet och ert behov av våra tjänster enligt krav i Penningtvättslagen. Läs mer på vår sida om kunduppgifter