Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat och svarat på de vanligaste frågorna vi får på Loomis.

För enkelhetens skull har vi delat in dem i olika ämneskategorier så du enkelt hittar det du letar efter. Ämnena hittar du i menyn.

Nedan finns ett urval av de vanligaste frågorna och svaren från alla ämneskategorier.

Har du en fråga som vi inte har svarat på här, kontakta oss då gärna.

 

Vanligaste frågorna och svaren i alla kategorier

Om vi inte får in de kännedomsuppgifter vi behöver så kan vi eventuellt inte utföra alla tjänster. Läs mer på vår sida om kundkännedom.
Loomis behöver ställa frågor till er för att ha god kännedom om er verksamhet och ert behov av våra tjänster enligt krav i Penningtvättslagen. Läs mer på vår sida om insamlande av Kunduppgifter. Ni måste fylla i era uppgifter igen även om ni redan är kund hos Loomis!
Loomis behöver ställa frågor till er för att ha god kännedom om er verksamhet och ert behov av våra tjänster enligt krav i Penningtvättslagen. Läs mer på vår sida om kunduppgifter
Vill du ta ansvaret för inlämning av kontanter själv, kan du lämna den i någon av våra serviceboxar som finns över hela Sverige. Vi tömmer dem regelbundet, vanligtvis fem dagar i veckan. Pengarna finns normalt på ditt konto en till två dagar efter att vi tömt vår servicebox.
Vissa av våra kunders e-postservrar har börjat behandla våra e-mail som sk spam, detta innebär att vi inte når ut med kvittoinformation till vissa av er. För att förhindra detta finns det några kontroller man kan göra för att åtgärda problemet. 1) Lägg till domänen se.loomis.com och e-post adressen noreply@se.loomis.com som betrodd avsändare i er brandvägg / Spamfilter / mail gateway" (görs av er IT-avdelning eller e-post leverantör). 2) Se till att det finns utrymme i er inkorg för att ta emot e-post så att den inte blir full och därmed inte kan ta emot nya meddelanden.
Meddela vår kundservice er nya fakturaadress, så ändrar vi fakturaadressen i våra register.
Loomis erbjuder elektroniska fakturor till de kunder som så önskar. Elektroniska fakturor innebär att fakturan skickas som en pdf-fil till den e-postadress som du anger. För att få elektroniska fakturor kontaktar du kundservice och anger e-postadress, företagsnamn och organisationsnummer.
Beställningen måste vara ordermottagningen tillhanda senast klockan 10.00, två bankdagar innan leverans. Webbeställningar kan läggas senast kl 10:30 två bankdagar före leverans. Vi kan ta emot en sen beställning mot extra avgift. Ni kan endast beställa växel till de dagar ni har transport.
Titta i ert avtal för att se mellan vilka tider vi ska komma till er.
Ring till 010-163 63 00 så felanmäler vi den omedelbart.